Bagaimana nak Order?

1. Buat pesanan sama ada melalui SMS/WA/Pm ke FB Petherine Jimbau.

2. Buat pembayaran melalui Maybank2u. Pesanan anda akan dipos oleh pihak Shaklee dengan kos pengeposan Flat Rate RM20.

3. Cash On Delivery secara PERCUMA (tanpa caj penghantaran) bagi sekitar Kingfisher, Inanam, Menggatal, Indah Permai dan UMS. Selain kawasan ini, caj penghantaran akan dikenakan mengikut kawasan.

Monday 13 May 2013

Set untuk Asthma, Resdung, Alergi, Gegata, Eczema (untuk dewasa)


Adakah anda mengalami gejala berikut:

*hidung sering gatal-gatak kadang-kala sehingga kawasan mata dan telinga
*kerap bersin terutamanya di waktu pagi
*berkahak dan mata sering berair
+kulit berparut-parut dan merah-merah akibat ekzema
*sering tergaru-garu akibat salah makan
*terpaksa berpantang makan kerana bimbang semput kalau tak jaga makan


Set ini terdiri daripada Alfalfa, Vitamin B complex dan Vitamin C


Mengapa 3 vitamin ini dicadangkan?


  • Vitamin C – Ianya sebagai antioksidan yang baik. Sangat penting untuk meningkatkan antibodi seseorang. Membantu badan utk menyerap vitamin dan sumber khasiat dr sumber lain


  • B-Complex – Bertindak sebagai penenang dan penstabil hormon.


  • Alfalfa – Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri. Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan terutamana akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi (allergy) dan gegata (hives). Juga bertindak sebagai detox utk mengelakkan badan berbau atau nafas berbau akibat resdung yg kuat. Membantu menghasilkan bau bdn semulajadi yg lebih segar. Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak digalakkan mengambil Alfalfa sebagai suplemen mereka.

  • Siapa yang memerlukan set ini? Individu yang mempunyai salah satu daripada penyakit 5 serangkai ini. MALAH, ibu yang menyusu dan mendapati anaknya mempunyai salah satu daripada simptom tersebut turut digalakkan utk mengambil set ini agar nutrien yg diperlukan dapat disalurkan kepada bayi anda melalui susu ibu.


     *****

    Bagi yang mampu, Nutriferon (Interferon semulajadi shaklee) boleh diambil. Seperti yang kita tahu, asma dicetuskan oleh serangan alergen, makala sistem imun pesakit tidak dapat bertahan dengan serangan tersebut. Bagaimana ia membantu? Penyelidik menemui keupayaan interferon menghalang populasi sel imun yang mencetus asma. Secara semulajadi 1 kelas sel limfosit T yang dikenali sebagai T helper 2 cells (Th2 cell) membantu melindungi menentang jangkitan dengan merembeskan bahan kimia untuk meransang pembengkakan; tetapi dalam sesetengah individu, sel Th2 boleh mybbkn tindak balas alergik kepada sel normal yg tidak berbahaya spt pencemar dan debungan. Apabila sel Th2 menjadi reaktif kpd tersebut, ia mencetuskan semua proses pembengkakan yang biasa terhadap pesakit alergi spt asma dan ekzema.



    Journal of Immunology mencadangkan interferon digunakan utk terapi pesakit asma. Interferon akan menghalang pembentukan sel Th2 dan kestabilannya dengan memberhentikan perembesan asthma causing chemical lalu memberhentikan simptom asma.


    Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh hubungi saya

    
    I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
    Nur Aisya @ Petherine Jimbau
    ID No. 951353
    ♥ SMS/WhatsApp : 013-5457284
    ♥ Email : ethrine@gmail.com


    Harga? Pasti yang paling istimewa untuk anda....

    No comments:

    Post a Comment