Bagaimana nak Order?

1. Buat pesanan sama ada melalui SMS/WA/Pm ke FB Petherine Jimbau.

2. Buat pembayaran melalui Maybank2u. Pesanan anda akan dipos oleh pihak Shaklee dengan kos pengeposan Flat Rate RM20.

3. Cash On Delivery secara PERCUMA (tanpa caj penghantaran) bagi sekitar Kingfisher, Inanam, Menggatal, Indah Permai dan UMS. Selain kawasan ini, caj penghantaran akan dikenakan mengikut kawasan.

Tuesday, 23 July 2013

Rawat migrain sebelum menjadi parah!

Anda selalu sakit kepala? Tak semua sakit kepala mempunyai kaitan dengan migrain...Tapi, ramai orang selalu berprasangka bahawa migrain sebagai sakit kepala biasa. So dorang rawat spt merawat sakit kepala biasa..

Tahukah anda, migrain boleh membawa kepada serangan sawan, strok dan serangan teruk yang menyebabkan lumpuh!


Migrain adalah kesakitan yang teramat sangat yg berupa denyutan disebelah kepala dan sering diikuti dengan perasaan mual, ingin muntah, tidak tahan kepada bunyi yg kuat dan cahaya yang terang. Ia terasa seperti ditusuk dengan jarum pada sebelah kepala dan merebak ke bahagian hidung dan sekitar mata. Selalunya ia berlanjutan dari beberapa jam ke beberapa hari.

Sakit kepala biasa pula berbeza kerana ia menyerang pd bahagian kiri dan kanan kepala. Ia selalu dikaitkan dengan penat, stress, tekanan emosi, badan kurang sihat dan sinus.

Cara elak migrain :HINDARKAN : -Memakan makanan yang mengandungi thyramine seperti keju
-Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)
-Elakkan bau yang busuk, bunyi bising dan asap rokok
-Minuman yang mengandungi kafein berlebihan
-Stress dan tekanan
-Jadual tidur yang tak tetap
-Menundakan waktu makan dan biar perut kosong terlalu lama .

Makanan yg sesuai untuk pesakit migrain?
* telur : kerana kaya dengan Omega 3 yg dikatakan amat baik untuk merawat migrain
* kekacang : kerana mengandungi magnesium. Tahukah anda bahawa kekurangan magnesium dlm badan boleh menyebabkan migrain. Selain itu, magnesium juga dikatakan berkesan utk menenangkan fikiran yg berada dlm keadaan tegang ketika tengah diserang migrain.
* susu : riboflavin atau vitamin B2 berfungsi membentuk sel darah merah, antibodi dlm tubuh dan membantu menukarkan karbohidrat kepada tenaga kerana kekurangan tenaga dikatakan salah satu punca migrain!
* bayam : kaya dengan magnesium
* salmon : tinggi kandungan Omega 3

Cadangan suplemen untuk migrain? Tentu anda sudah dapat teka kan.. Ya, sudah pastikan suplemen asas untuk migrain ialah Ostematrix calsium dan Vitamin B compleks.

Ostematrix calcium (mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, kuprum, mangan dan boron)
* kalsium bukan sahaja penting dalam membina tulang dan gigi, malah ia juga membantu memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas, meringankan stress, memperbaiki masalah haid, pengalkalian tubuh dan juga memperbaiki hiperakiviti perut dan gastrik.
* magnesium pula penting metabolisme kalsium. Ia membantu mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu penyebab migrain. Terdapat kajian dibuat keatas magnesium dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
* vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Ketiadaan unsur vitamin D dalam suplemen kalsium akan menyebabkan penghasilan batu dalam ginjal atau pundi kencing. Maka, berhati-hati ketika memilih suplemen kalsium di luar!

Vitamin B compleks
* Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B compleks Shaklee yang lengkap ini bukan sahaja mengurangkan risiko migrain malah boleh mencegah anda  daripada penyakit-penyakit spt depresi, strok dan sebagainya
* Vitamin ini juga memastikan kesihatan fungsi saraf dan sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

Actually, pengambilan Ostematrix calsium dan Vitamin B compleks adalah suplemen asas untuk pesakit migrain. Tapi, sekiranya inginkan hasil yang terbaik, dicadangkan pengambilan Omega Guard.

Omega Guard
* Omega guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen didunia yang mengandungi rangkaian spektrum 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
* Omega guard penting dalam mencegah penyakit saluran darah dan strok. Ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher dan sakit kepala.
* Disamping itu, omega guard juga bermanfaat untuk merawat penyakit sendi, gout, osteoathritis, rheumatoid athritis, asma, kanak-kanak autisme, mengurangkan level Homocysteine dikalangan pesakit kencing manis, menterbalikkan rintangan insulin, menghalang pembentukan batu karang dan sebagainya.

Jagalah kesihatan anda! Gunakan hanya yang semulajadi.. Badan sihat minda cergas...ANDA MASIH BELUM TERLAMBAT

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya:

Mummy Farisya dan Marissa
SID951353
ethrine@gmail.com
WA: 0135457284

Tuesday, 16 July 2013

Masalah rambut gugur? Mari kita atasinya..

Rambut adalah mahkota wanita..
Rambut sihat, penampilan pun bergaya..
 
Ala-ala Jennifer Aniston, cantik rambutnya, pakai baju apa2 pun cantik kan :)
 
 

Saya tahu ramai yang susah hati tatkala saban hari semakin banyak rambut berguguran..terutamanya selepas mandi dan selepas bersikat. Sebenarnya, anda semua jangan susah hati ya..sekiranya folikel rambut adalah sihat dan aktif, rambut akan tumbuh semula seperti dalam kitar rambut yang normal. Fasa pertumbuhan dan fasa rehat rambut adalah antara kira-kira 3 hingga 5 tahun.

Nutrien?

Rambut memerlukan nutrien dalam aliran darah untuk pertumbuhan baru. Jika folikel rambut menjadi kurang aktif atau mati, ia tidak akan mempunyai kebolehan untuk menghasilkan sel rambut baru. Ini akan menghentikan pertumbuhan rambut baru.


Secara puratanya, orang Asia mempunyai kira-kira 100,000 helai rambut. Keguguran 50 hingga 100 helai rambut sehari dianggap normal. Jika anda mendapati rambut gugur semasa membasuh atau menyikat rambut, jangan bimbang. Apabila anda mendapati keguguran rambut anda adalah lebih daripada 100 helai sehari, kulit kepala anda berminyak, kulit kepala anda sangat gatal, terdapat emping-emping putih pada bahu dan anda kehilangan banyak rambut pada bahagian tertentu pada kulit kepala, anda perlu bertindak!


Adakah keguguran rambut anda normal? Tepuk dada, tanya selera ...


Punca-punca keguguran rambut

Lelaki

Hormon

Ini adalah disebabkan oleh hormon lelaki yang banyak semasa akil baligh iaitu DHT (dihydrotestosterone) yang mana ia mengecutkan dan membunuh folikel rambut.

Selain itu, sebaik sahaja kulit kepala anda dijangkiti Malassezia Furfur, iaitu sejenis virus bakteria yang tumbuh di dalam sebum, perembesan sebum akan terjejas dan batang rambut akan rosak. Ini akan menyebabkan rambut kehilangan nutrien dan lama-kelamaan menjadi nipis serta mudah bercabang. Keguguran rambut yang banyak juga akan berlaku. Kelemumur akan menjadi jelas dan kepala anda akan gatal, terutamanya pada bahagian ubun-ubun dan pelipis. Bahagian-bahagian itu akan mempunyai lebih banyak rembesan hormon lelaki dan akan mengalami keguguran yang jelas.


Wanita

Hormon

Ketidakseimbangan hormone boleh menyebabkan keguguran rambut. 90% wanita yang putus haid mengalami keguguran rambut,


Selepas bersalin

Kebanyakkan para ibu akan berhadapan dengan masalah keguguran rambut yang ketara selepas bersalin. Tahukah anda? Rambut yang gugur selepas bersalin adalah rambut yang kebiasaannya akan gugur sewaktu Sembilan bulan kehamilan tetapi tidak gugur dan kini akan gugur dari bulan ke-2 hingga ke-6 selepas bayi dilahirkan.

sesungguhnya ia pengalaman yang menakutkan...walaupun rambut baru tidak dihasilkan, folikel-folikel masih hidup. secara tidak langsung ia memberi harapan bahawa rambut masih boleh tumbuh..

Tapi jangan ambil remeh ya perkara ini, kerana sekiranya tidak dirawat dan dirangsang pertumbuhannya, ia boleh menjadi kehilangan rambut kekal. Keguguran rambut juga ketara pada wanita-wanita yang menyusukan bayi mereka.

Selain itu, punca-punca lain keguguran rambut dikalangan wanita ialah seperti kekurangan protein dan asid amino dalam diet pemakanan, kurang rehat dan stress, intestinal parasite dan juga kerosakkan akibat proses kimia yang digunakan dalam mewarna, teknik rebonding serta kerinting


Macam mana nak atasi keguguran rambut?

Jawapan nya mudah..

penjagaan rambut (penggunaan syampoo yang sesuai) dan juga bagi nutrient yang cukup kepada rambut kita.

Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, rambut memerlukan nutrient untuk tumbuh dengan lebih kuat malah rambut yang sihat akan kelihatan bersinar-sinar. (alaa seperti dalam iklan syampoo tu.. tapi model syampoo tu rambut dorang kena set terlebih dahulu sebab tulah cantik jeee)

Apa pulak nutrient untuk rambut ya?

1) Zink

Yang paling utama ialah ZINC. Menurut Bill Gottlieb, 2000 "zinc cut the activity of 5-alpha-reductase and helps stop DHT from getting to the hair follicle. The less DHT that reaches the follicles, the more hair you'll have"

Zink bukan sahaja menguatkan folikel rambut malah ia boleh mengawal kelemumur dan sekaligus menyuburkan rambut

2)B-complex

Ia mengandungi biotin yang diperlukan untuk merawat rambut gugur

3) Vitamin C

Fungsinya menghasilkan kolagen, struktur penting rambut.


Adakah syampoo yang anda gunakan sekarang sesuai?

Perkenalkan Prosante Hair Care, where science and nature -work together- to stop thinning hair.

Produk Prosante hanya menggunakan ramuan yang canggih berteknologi tinggi membantu struktur semulajadi rambut, keseimbangan minyak/kelembapan, ketebalan yang sihat, lantunan dan bersinar.

Apa yang penting adalah apa yang tiada dalam Prosante..

TIADA Natrium Lauryl Sulfat (SLS) atau Natrium Laureth Sulfat (SLES)
TIADA Cocamide DEA atau Lauramide DEA
TIADA minyak yang menyebabkan tersumbat
TIADA propilen glikol
TIADA Quaternium 15
TIADA bahan pengawet "penderma Formaldehyde" (Seperti Imidazolidinyl urea atau Diazolidinyl Urea)
TIADA warna atau bahan pewarna

Prosante selamat untuk semua jenis rambut, walaupun diwarna atau dirawat kimia.

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya

Mummy Farisya & Marissa
SID951353


Saturday, 13 July 2013

Oh tidak!! Perut buncit? Dari pusat ke bawah?

Sedarkah anda bahawa perubahan fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang terutamanya apabila berdepan dgn orang ramai. Kadang-kadang perubahan fizikal seperti masalah perut buncit ni membuatkan seseorang berasa malu dan kurang keyakinan diri terutamanya kepada kaum hawa. Tapi bukan itu yang nak saya tonjolkan disini. Yang paling penting ialah perut buncit juga merupakan tanda awal kepada pelbagai jenis penyakit.

Apa kata kita cuba atasi masalah ini.

Pertama sekali : cuba rasa lemak di perut anda? Lembik ke pejal? Kalau lembik boleh jadi bukan lemak tapi gemuk air. "water retention". Untuk itu anda perlu bantuan protein untuk hilangkan lembik2 itu dan juga sedikit senaman dibahagian perut.. Tahu juga kan apa senaman yang sesuai? 

Kemudian, cuba amalkan perkara berikut:

1) minum air masak yang banyak 

Apabila tubuh kita menerima sumber air yang banyak, keadaan itu akan mencairkan kuantiti
sodium dalam tubuh badan sehingga membolehkan kuntiti air yang keluar dari tubuh badan juga meningkat. Minum air yang banyak juga akan menjamin fungsi hempedu yang lebih efektif sewaktu proses pembuangan air berjalan dengan lancar.

2) makan perlahan-lahan

Makan dengan cepat akan mengakibatkan udara akan terkepung didalam usus dan seterusnya membentuk gas yang menggalakkan perut menjadi buncit. Makanan yang tidak dikunyah sehingga kecil juga tidak dapat dicerna dengan sempurna yang seterusnya menyebabkan proses kembung perut berlaku.

3) kurangkan pengambilan garam dalam makanan

Pengambilan garam yang banyak akan melambatkan mekanisme proses pengeluaran air dari badan.

4) makan makanan yang penuh serat seperti sayur-sayuran dan buah

5) kesan pengambilan ubat

Terdapat kajian bahawa, pengambilan ubat-ubat tertentu boleh menjadikan perut buncit. Sebagai contoh, aspirin. Ini kerana pengambilan aspirin yang kerap akan menyebabkan sembelit.

6) hindari sembelit

Sembelit akan mengakibatkan perut mengumpul gas-gas yang berlebihan dan merangsang isi perut mengumpul lemak-lemak yang boleh menyebabkan kekembungan dan perut buncit

7) bersenam dan bersukan

Bersenam dan bersukan dapat membantu meningkatkan kadar metabolisme dalam tubuh badan. Ia bagus untuk pembakaran dan pemecahan lemak. Bersukan akan membantu menggerakkan cairan berlebihan dalam perut dan dikeluarkan dari tubuh badan sebagai peluh.


Amalkan makan dengan kerap tetapi sedikit sangat membantu menaikkan kadar metabolisme. Pastikan anda penuhi 5 waktu makan utama:

sarapan pagi : kalau boleh elakkan nasi lemak & roti canai
minum pagi (jam 10) :
makan tengah hari : banyakkan lauk dan sayur
minum petang (jam 4 - 5) : elakkan kuih bergoreng
makan malam : kurangkan karbohidrat. Dicadangkan minum sup.
*paling penting kawal pengambilan kalori makanan


Perlukan suplemen untuk mengatasi perut buncit dan sekaligus boleh mengurangkan berat badan?

1) Alfalfa atau herblax : untuk detoks. Detox perlu untuk membersihkan usus kita dari lemak, toksin dan lendir

2) Lecitin : pemecah/pencair lemak

3) Cinch Shakes Mix atau ESP : protein untuk meningkatkan metabolisme badan. Ia juga membina otot dan membuatkan kita kenyang lebih lama. Fakta lain ialah ia mampu membantu membakar kalori sehingga 35%

4) Cinch energy tea : untuk boost metabolisme dan juga memberi tenaga

Bila nak turunkan berat, terlebih dahulu

        i)ukur dada, pinggang, punggung
       ii)rekodkan ukuran
      iv)ulang ukuran setiap 4 hari

*mesti bersikap positif sebab bila berat masih belum turun, tak semestinya program kita gagal.. mungkin otot akan terbentuk terlebih dahulu untuk shape-up ataupun kuantiti air bertambah. Berat air sementara + bila shape up, otot memang lebih berat daripada lemak.

GET THE SHAPE FIRST, THEN LOST THE WEIGHT!!

Digalakkan add on GLA untuk individu yang naik berat sbb hormon tidak stabil. Ini kita boleh nampak bila period tidak teratur, bahagian bawah punggung lebih besar dan tidak seimbang dengan bahagian atas tubuh.

Cantiknya mata dia!



"dari kerana mata, yang memberi kuasa"
 
"dari mata turun kehati"

Semuanya pasal kuasa mata. Nak dapatkan tips untuk mata yang cantik?

1) minum air secukupnya. Ini utk mengelakkan hidrasi dan sekaligus melambatkan timbul kedutan pada mata

2) makan buah & sayur kerana ia mengandungi nutrisi berguna utk kecantikan mata. Kandungan vit. C pada buah & sayur terutamanya dapat membantu pembentukan kolagen yg menambahkan keanjalan kulit nipis pada mata

3) hindari perbuatan menggosok mata walaupun dgn tangan kerana ia boleh memberi kesan tidak baik pada seluruh bahagian mata

4) berhati-hati memilih produk penjagaan mata, aplikasi solekan dan juga hindari pinjam-meminjam alat kosmetik mata. Perbaharui kosmetik mata setiap 6 bulan sejak pertama kali dibuka

5) kurangkan pendedahan berbahaya terhadap mata spt wap panas, tempat berdebu, sinar uv dan benda lain yg berbahaya. Gunakan kaca mata hitam dgn kemampuan melindungin mata dari sinar uv

6) rehat dan tidur yang cukup serta elakkan berjaga malam terlalu kerap. Hindari tekanan berlebihan, tdk merokok dan mengambil ubat-ubatan berlebihan

7) pastikan membersihkan solekan pd bahagian mata sebelum tidur. Jika solekan tdk ditanggalkan dengan sempurna, sisa-sisanya akan tertinggal pada mata. Perlu diingat bahawa kulit mata adalah bahagian yang amat lembut dan sensitif. Jika tidak dijaga, ia boleh bertukar kehitaman atau dipenuhi bintik-bintik halus!

8) jangan guna pelembap muka untuk bahagian mata. Kandungan minyak pada pelembap muka agak tinggi dan ia boleh mengakibatkan "oil seed" disekeliling zon mata. Sebaik-baiknya gunakan gel mata untuk merawat kulit mata terutamanya gel mata yang mengandungi ekstrak timun, witch hazel dan pro vitamin B5.

Mata anda penat? Mungkinkah terlampau lama mengadap komputer? Jangan abaikan kesihatan mata, ya.. kalau boleh awal2 pagi pergi keluar rumah dan lihat pemandangan yang hijau.. mesti segar mata.

ok, ni tips untuk mencerahkan mata yang penat..

1)menghilangkan bengkak pada mata - letakkan hirisan timun yang sejuk dibahagian mata selama 10 minit.

2)lingkaran hitam bawah mata - gunakan concealer dibahagian bawah mata selepas menggunakan foundation

3)melentikkan bulu mata - lentikkan bulu mata terlebih dahulu sebelum menggunakan maskara.

4)pemilihan eyeliner - Gunakan eyeliner warna putih pada garis mata bagian bawah sebelum menggunakan maskara. Jika Anda merasa eyeliner warna putih kelihatan terlampau terang, gunakan eyeliner warna silver atau krim

5)gunakan maskara - menggunakan maskara akan mencantikkan penampilan mata dengan memberikan warna dan volume lebih pada bulu mata. Maskara berwarna hitam akan memberikan tampilan yang lebih berani dan dramatis daripada warna coklat atau hitam-coklat.


Di SHAKLEE, kita ada vitamin khas untuk mata iaitu Carotomax. Carotomax ni mengandungi 6 varieti karotena. Ia merupakan unik alpha-carotene, astaxanthin, beta-carotene, lutein, lycopene, and zeaxanthin yang menghasilkan carotenoid yang lengkap.

Fungsinya yang paling utama adalah untuk menjaga kesihatan mata dan memperbaiki masalah penglihatan dan seterusnya menghalan degenerasi penglihatan.

Ia merupakan sumber vitamin A yang terbaik.

Mummy Farisya & Marissa
SID951353

Thursday, 11 July 2013

Peluang Jana Pendapatan dengan Shaklee



 KENALI SHAKLEE



Selamat datang ke dunia Shaklee - di mana Falsafah, Produk dan Rancangan Perniagaan kami bersatu bagi mewujudkan Peluang Shaklee.

Pelan Jualan Shaklee merupakan satu program yang unik dari segi kewangan, ganjaran insentif, perkembangan jualan serta kepimpinan. Ia membantu rangkaian perniagaan dalam mewujudkan sebuah organisasi yang kukuh.
 
Dalam keadaan ekonomi yang mencabar, Shaklee sekali lagi menawarkan cara-cara menambahkan kewangan dan gaya hidup yang memuaskan.

Pelan Jualan Menarik Shaklee

 
 
 
Dalam Shaklee, bonus masuk dalam pertengahan bulan...untuk hasil bulan lepas, hari ni dah dapat dah :)

Alhamdulillah. Ada yang dapat 2 angka, 3 angka, 4 angka dan 5 angka pun ADA!! Hebat!

Berminat nak jadi sebahagian daripada keluarga Shaklee? Meh PM saya..

Mummy Farisya & Marissa
SID 951353
                                                                                                  

Wednesday, 10 July 2013

Jom buang toksin sekarang!!

Mungkinkah ada 8 kilo toksin dalam badan kita?


Adakah anda berbadan besar? Atau adakah anda bertubuh kurus?
Sebenarnya toksin ni tak kira sama ada berbadan besar atau kurus..

Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran terutamanya pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa spt racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. Ini semua kita tak dapat elak, melainkan kita tanam sendiri sayur dan menternak ayam, ikan dan sebagainya.

Tambah parah lagi, apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya. Ini semua punca toksin dalam badan.

DAN inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya. Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. dan mulut kita sentiasa memberi ruang untuk toksin masuk ke dalam badan kita!!!

Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha utk menyingkirkan sisa-sisa buangan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.

Kesan kemudaratan toksin kepada tubuh

Jika badan terlalu berasid serta berlaku proses penapaian dalam usus, ia akan meningkatkan lagi kandungan toksin. Toksin tersebut akan diserap dan melekat dalam darah yang menyebabkan terjadinya pelbagai masalah kesihatan atau penyakit. Antara penyakit yg diakibatkan oleh tindakbalas toksin dalam darah:

1)penyakit kulit - berlaku apabila toksin cuba keluar melalui kulit. Ia menyebabkan jerawat, furunkel dan lain2

2)tumor - berpunca daripada bahan buangan bertoksin yg berkumpul dipelbagai tisu badan

3)demam - proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin dalam badan, kada metabolisme semakin cepat dan mengakibatkan tubuh menjadi demam.

4)penyakit jantung dan darah tinggi - toksin menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. ia akan mengakibatkan pembesaran jantung, sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi.

Pernah tak anda terfikir, bagaimana rupa dan keadaan dalam usus kita.. Lihat video ini




Apa itu detox dan kenapa ia penting?

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/suplemen diserap dengan lebih optimum dan sempurna.

Tanda-tanda toksin berlebihan adalah

1)Sering letih dan lesu
2)Lemah daya tumpuan dan daya ingatan
3)Sering alami sembelit atau cirit birit
4)Timbulnya jerawat dan bintik hitam
5)Berat badan naik (dan juga susah nak turun)
6)Keguguran rambut dan kuku mudah rapuh
7)Sering alami sakit pada leher, kepala, bahu dan tengkuk
8)Cepat marah dan mudah murung
9)Sering sakit pada bahagian tulang belakang, pinggang dan sendi

Simptom2 ini menunjukkan tahap toksin badan yang sangat tinggi, dan untuk itu, anda digalakkan untuk melakukan proses detox.

Selain daripada itu, adalah disarankan bahawa sesiapa yang baru memulakan program pemakanan kesihatan bersama Shaklee ataupun mana2 suplemen yang lain, agar anda detox terlebih dahulu supaya badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kalau tidak, rugi saja ambik suplemen mahal2 tapi suplemen tersebut tidak dapat diserap sepenuhnya dek kerana toksin ini...

Tahukah anda, kita boleh menjalani detoks semulajadi dengan pengambilan produk Shaklee!!!
Ia dijamin keselamatannya tanpa syarat dan juga sentiasa mesra alam.

Antara suplemen Shaklee yang disyorkan untuk detoks ialah ALFALFA & HERBLAX

1)Alfalfa - Pencuci Keseluruhan Tubuh!!

Dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan dan merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrisi. Ia membantu detox hati, darah dan usus. I juga tumbuhan yang sangat beralkali dan membantu meneutralkan badan yang berasid.

Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksin. Ia merangsang aliran hempedu dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan mengawal bau badan. Sebenarnya ada banyak lagi manfaat alfalfa!! Sungguh hebat!!

2)Herblax (detox usus)

Herblax direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semulajadi badan. Ia secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekan masa transit dan mengelakkan penyerapan toksin.

Mari mulakan langkah awal untuk mencegah penyakit dengan menyingkirkan toksin secara semulajadi dan tidak semata-mata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja.

Jom bersihkan badan kita dari toksin!!

Mummy Farisya & Marissa
SID 951353
WA 0135457284

Sihat Bertenaga Menjelang Ramadan dengan Mighty 3 Gems

Ramadan yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba..

Selamat menunaikan ibadah puasa buat semua.. Anak-anak dah belajar puasa? Kalau first time berpuasa memang susahlah, tapi ibu-ibu jangan susah hati. Bagi peluang anak-anak berlatih perlahan-lahan. Jangan dipaksa. Mungkin hari ni setengah hari dulu ke, kan..lambat laun mereka akan biasa juga. Tapi ni utk anak-anak yang berumur 6-7 tahun saja.. kalau dah besar tu, mesti full day ye :)
Anak saya, c kakak baru berumur 4 tahun lebih, kelmarin dia bagitau "Esok kakak nak puasa"..tapi bila keesokkan harinya, tak juga dia berpuasa. Awal2 pagi minta buat nenen :)

Ibu menyusu boleh berpuasa ke? Boleh, tak de masalah. Kenapa? Takut air susu tak cukup? Jangan risau..

Dengan SHAKLEE, masalah ni tak ada lagi.. Kekalkan pengambilan vitamin sebelun ni (ESP, Alfalfa, Vita-Lea, B-complex dan Vit C) cuma ubahsuai masa saja.. maksudnya ambil pada waktu sahur, berbuka dan pada waktu malam..

Paling penting: konsep DEMAND VS SUPPLY jangan lupa ya..


Untuk ibu-ibu, berikut adalah jadual pengambilan vitamin semasa berpuasa..

Waktu sahur: B-complex, ESP, Alfalfa, Chew Vit C
Waktu berbuka : Alfalfa, Vita-Lea, Chew Vit C
                            ESP (jarakkan masa 2 jam slps ambik Vita-Lea)


Untuk yang nak kekal langsing pun sama, ambik produk seperti biasa cuma ubahsuai masa dan untuk Lecitin dan Alfalfa, boleh kurangkan dose.

Waktu sahur: Cinch Shake Mix + cereal
Waktu berbuka: Lecitin (3 biji) dan Alfalfa (3 biji)




Untuk yang lain (termasuk ibu menyusu dan yang nak kekal langsing)

Nak kekal sihat dan bertenaga walaupun berpuasa?
Ada minuman terbaik khas untuk anda iaitu Mighty Triple Gems (Campuran ESP + Performace Drink + Meal Shake)

       ESP :ESP ni membekalkan tenaga dan memberi rasa kenyang.Sangat bagus untuk mereka yang
                ada masalah gastrik.

       Performance Drink :PD mampu menyokong tahap hidrasi dan menjaga kandungan air dalam
                                        tubuh kita. Disamping itu, ia melembabkan kulit 
                                        dan meningkatkan daya ketahanan badan

      Meal Shakes :Multivitamin dan multimineral supaya kita kekal sihat
     
      *Ketiga-tiga produk ini berperanan membekalkan nutrien dan keperluan harian tubuh agar terus
        bertenaga dan cerdas

Mighty Triple Gems ini juga sesuai untuk mereka yang tidak sempat bersarapan, dan minuman untuk bersahur dan berbuka puasa. Kalau tak sempat sahur pun (kes terbangun tinggal 5 minit nak imsak/15 minit nak Subuh), mighty 3 gems ini insya-Allah memadai untuk anda menjalani kehidupan Ramadhan seperti biasa

Ketiga-tiga produk ni, memang paling hot pada masa kini, khasnya pada bulan Ramadan ini..

Berminat?

Hubungi saya, Mummy Farisya dan Marissa
                        WA 0135457284

Friday, 5 July 2013

Nutritional Remedies Can Ward off KIDNEY STONES

Anda mempunyai masalah Batu Karang / Kidney Stones?

Jika ada, pernah tak anda bertanya dengan doktor anda sekiranya ada cara-cara untuk menghalang pembentukkan batu karang... Jika doktor  tersebut mengatakan 'tidak' , better find another doktor..

Menurut Wynne A. Steinsnyder, D.O., an osteopathic physician and urologist in North Miami Beach "There are readily available and effective forms of alternative therapies for preventing the recurrence of kidney stones," he says. (Bill Gottlieb, 2000)



First of all, apa itu batu karang?

Batu karang ni sebenarnya penyakit pengkristalan bahan dalam badan..

Bahan bahan tertentu ini, kalau dah melampau banyaknya, akan mula mengkristalkan dirinya, lantas menjadi batu karang...

Terdapat pelbagai jenis batu karang iaitu ...
1)Calsium-containing stones /batu karang kalsium : 70-80% pesakit adalah disebabkan oleh batu karang kalsium
Perlu diingat ya.. A High Fat Chance of Getting Stone. Apatah lagi tidak mengamalkan pemakanan yang kaya fiber/serat. Terlalu kerap makan daging merah. Pengambilan banyak gula putih.
Untuk mengatasinya?
*paling penting : Minum banyak air.
*calcium : Suprisingly. Sebenarnya ini adalah suplemen yang paling penting. Ia mengikat oksalat dalam badan dan sekaligus menghalang pembentukkan batu.
*Magnesium dan Vitamin D : dua nutrien ini membantu penyerapan kalsium dan magnesium itu sendiri boleh membantu 'block stone formation'
     
*Vitamin B6 : Vitamin ini boleh mengurangkan penghasilan oksalat. "Dr. Steinsnyder recommends 100mg a day taken as part of a high-potency B-complex supplement"
[Rujukan: Bill Gottlieb, Alternative Cures, 2000]
Cadangan Suplemen Shaklee :

i)Ostematrix Calcium Shaklee - kalsium yang paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. formulanya unk dibuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral laut mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien2 ini perlu diambil bersama2 untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.
ii)B-complex - mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu diambil pada masa yang sama)

2) Batu karang uric acid - 10% pesakit batu karang jenis urik asid
Pengambilan makanan yang tinggi asid urik, lagi teruk kalau kena gout sekali..
2 kunci utama
i)"Balance the chemistry, or pH, of your urine, keeping it as alkaline as possible"
ii)Hadkan pengambilan purine dalam pemakanan. Kalau elakkan, lebih baik elakkan. Makanan yang tinggi purine adalah seperti ikan bilis, sardines, ekstrak daging, hati dll. Jangan makan lebih dari 3 aunce tiram, ketam, tuna, asparagus, cauliflower/bunga kobis, cendawan, kacang peas sehari
* Keep drinking water

Faktor risiko paling tinggi nak kena batu karang ni ialah seseorang yang susah betul nak minum air. Maksudnya air kosong. Lepas tu kalau jenis yang suka tahan kencing.
Simptom batu karang:
- sakit pinggang, selalunya sebelah.
- sakit kawasan ari ari, boleh turun ke bawah..ni especially kalau batu tu tengah berjalan turun dari pundi kencing ke saluran kencing
- kencing berdarah
-kencing tak tus/tak lawas
- tanda tanda jangkitan: demam/muntah

Suplemen yang dicadangkan ialah
Alfalfa Shaklee juga dikenali sebagai "Raja segala Tumbuhan". Ia dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia kaya protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Ia adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan sebagainya.
Carotomax Shaklee membantu menyembuhkan saluran urinary yang luka oleh batu karang
B-complex diambil bersama-sama dengan ostematrix kasium membantu menurunkan dan mengurangkan oksalat
*****

Sebenarnya, ada lagi jenis2 penyakit batu karang tetapi agak jarang berlaku.
Perlu ketahui ya, anda mengalami masalah batu karang dari jenis mana satu.. sudah pasti bila doktor mengesan terdapat batu karang, doktor tersebut akan membuat analisis mengenai kandungan batu tersebut.
Ubat yang doktor anda bagi, jangan lupa makan ya..suplemen hanya membantu mengurangkan/mengawal penyakit dari bertambah teruk dan bukan merawat atau mengubat..
Jumpa doktor anda segera sekiranya anda mengalami sakit batu karang yang teramat sangat...

Mummy Farisya dan Marissa
Shaklee Independent Distributor 951353
PM/WA 0135457284

Monday, 24 June 2013

Rawat asma dan lelah anak anda dengan vitamin shaklee


Penyakit asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol didalam peparu menjadi sempit.

Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar utk bersenam. ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. apabila ini terjadi, paru-paru akan kehilangan udara dan pesakit boleh pengsan.

Pembengkakan pada saluran udara bronkiol menyebabkan kesukaran bernafas untuk pesakit asma

Meskipun asma tidak boleh diubati, ia boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan rapi

walaupun ia tidak berjangkit, asma boleh diwarisi, dimana anak2 kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi


Asma dikalangan kanak2

Menurut kajian, jumlah kanak-kanak yang mengidap asma semakin meningkat dan selalunya akan sembuh apabila usia meningkat hingga 12-13 tahun. kira-kira 50-60% akan sembuh apabila mencapai usia 20-25 tahun manakala 20% akan mendapat asma berterusan.

Pencetus biasa serangan asma ialah:
  1. alahan hidung spt habuk, debunga, spora kulapuk, epitalial binatang peliharaan
  2. udara sejuk
  3. senaman
  4. jangkitan sistem pernafasan
  5. tekanan emosi
  6. aspirin dan ubat seumpamanya

Suplemen untuk asma

Antara ubatan yang biasa dicadangkan untuk merawat asma adalah steroid. tapi kita tahu steroid memberi kesan sampingan dalam jangka masa panjang. Untuk makluman, kandungan omega-3 mampu bertindak seperti steroid tapi ianya tidak akan memberi kean jangka panjang. kajian juga menunjukkan mereka yang menghidap penyakit yang berkaitan dengan inflamasi spt asma mempunyai kandungan omega-3 yang rendah

Kajian klinikal University of Maryland Medical Center menunjukkan 29 kanak2 asma yang diberi makan minyak ikan yang kaya dengan EPA dan DHA selama 10 tahun didapati mampu mengurangkan simptom asma berbanding kanak2 yang mengambil placebo.

Kajian penyelidik Jepun keatas 32 pesakit COPD (chronic obstructive pulmonary disease) yang diberi suplemen omega 3 mendapati selepas setiap 3 bulan tahap kesihatan mereka semakin baik berbanding mereka yang tidak diberi omega 3

PENYELIDIK MENCADANGKAN SOKONGAN NUTRISI YANG MENGANDUNGI ASID LEMAK OMEGA-3 ADALAH SELAMAT DAN PRAKTIKAL UNTUK MERAWAT MASALAH BERKAITAN PEPARU DAN PERNAFASAN

Bagaimana Shaklee Omega Guard membantu mengatasi asma/lelah?

"Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized thst fidh oil might benefit asthma sufferers" - LiveStrong

Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Ia terdiri daripada 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain.

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dibawah suhu rendah yang terjaga. proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat didalam kebanyakkan jenis ikan.

Omega Guard juga 50% lebih pekat dari mana2 produk dipasaran.

Amalkan pengambilan Omega-3 secara konsisten. InsyaAllah ia boleh membantu meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. Ia memberi rasa panas dan kelegaan dari dalam.


Disamping Omega Guard, Meal Shakes juga perlu kerana ia mengandungi multivitamin, mineral serat dan protein. Kanak-kanak yang sering jatuh sakit selalunya mempunyai antibodi yang lemah. Sel yang tidak sihat juga menyebabkan zat dari makanan yang dimakan tidak dapat diserap dengan optimum. Jadi meal shakes membnatu menghasilkan sel yang lebih sihat supaya dapat membantu menyerap nutrien, menyumbang kepada keperluan vitamin dan menampung kekurangan nutrien dari makanan harian.

Bagi yang mampu, Nutriferon (Interferon semulajadi shaklee) boleh diambil. Seperti yang kita tahu, asma dicetuskan oleh serangan alergen, makala sistem imun pesakit tidak dapat bertahan dengan serangan tersebut. Bagaimana ia membantu? Penyelidik menemui keupayaan interferon menghalang populasi sel imun yang mencetus asma. Secara semulajadi 1 kelas sel limfosit T yang dikenali sebagai T helper 2 cells (Th2 cell) membantu melindungi menentang jangkitan dengan merembeskan bahan kimia untuk meransang pembengkakan; tetapi dalam sesetengah individu, sel Th2 boleh mybbkn tindak balas alergik kepada sel normal yg tidak berbahaya spt pencemar dan debungan. Apabila sel Th2 menjadi reaktif kpd tersebut, ia mencetuskan semua proses pembengkakan yang biasa terhadap pesakit alergi spt asma dan ekzema.



Journal of Immunology mencadangkan interferon digunakan utk terapi pesakit asma. Interferon akan menghalang pembentukan sel Th2 dan kestabilannya dengan memberhentikan perembesan asthma causing chemical lalu memberhentikan simptom asma.



Jadi dapatkan sekarang! Berikan yang terbaik untuk anda dan anak anda! Anak kita bergantung kepada kita untuk membuat pilihan yang betul.

Untuk tempahan, bolehlah hubungi saya

Mummy Farisya & Marissa
SID 951353
WA 0135457284

Wednesday, 19 June 2013

Gandingan Ideal Alfalfa

Gandingan ideal alfalfa bersama pasangannya pastinya memberikan hasil yang superbbb!!!



ALFALFA + OMEGA GUARD = KURANGKAN KOLESTROL

ALFALFA + OMEGA GUARD = GOUT

ALFALFA + ESP = MILK BOOSTER

ALFALFA + LECITIN = KURUS

ALFALFA + VITAMIN E = KEINTIMAN WANITA

ALFALFA + VITAMIN C = ALERGI

ALFALFA + GLA COMPLEX = KULIT CANTIK

ALFALFA + OSTEMATRIX = KESIHATAN TULANG DAN MELAWAS

ALFALFA + GARLIC = BUANG ANGIN DALAM BADAN

ALFALFA + ZINC = KENCING MANIS

ALFALFA + VIVIX = ANTI KANSER


Nak dapatkan produk Shaklee di atas dengan harga terbaik.. mari hubungi saya

Mummy Farisya & Marissa
Shaklee ID 951353
WA 0135457284

atau pm ke FB Petherine Jimbau

Tuesday, 18 June 2013

GLA Complex Shaklee




Pernah dengar EPO (Evening Primrose Oil)? EPO ini terkenal dikalangan kaum hawa dan sangat sinonim dengan wanita. EPO sangat baik untuk hormon dan juga kulit. Di Shaklee, kami tidak mengeluarkan EPO tetapi sesuatu yang LEBIH BAIK iaitu GLA COMPLEX.

Apa itu GLA?
Pada kurun ke-20, ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak dari biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs) iaitu lonoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA).

Asid-asid lemak perlu adalah kumpulan lemak politaktepu yang penting untuk fungsi tubuh. Ia diperlukan untuk menukarkan linoleic acid kepada GLA... JAdi, Shaklee telah memudahkan anda dan saya!!!
Shaklee telah pun mengekstrak GLA daripada EPO untuk terus digunakan oleh badan.

GLA juga merupakan bahan binaan bagi prostaglandin.

Apa pula prostaglandin? Ia merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya pening untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah antikeradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah.

GLA COMPLEX SHAKLEE





GLA complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik(LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Antara kebaikan GLA:
  1. membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  2. meningkatkan kesuburan
  3. melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
  4. Membantu dalam menangani menopause
  5. Menguatkan kuku dan rambut
  6. Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  7. Membantu menangani ekzema
  8. Melegakan simptom akibat Rhematoid Artritis
  9. mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  10. Menguatkan imuniti badan
  11. memperlahankan proses penuaan
  12. mengurangkan 'blood clot' yg menyebabkan serangan jantung
  13. mengawal kencing manis
  14. mengawal kolestrol
  15. bagus untuk saraf

Siapa yang memerlukan GLA?



JERAWAT???




  • wanita yang menghadapi PMS
  • pesakit kencing manis
  • mereka yang bimbang dengan berat badan berlebihan
  • pengidap arthritis dan ekzema
  • pesakit darah tinggi
  • wanita yang menghadapi masalah period tidak teratur
  • mereka yang mahu mencantikan kulit
  • mereka yang mempunyai masalah jerawat
  • menopous sindrome












TEKANAN DARAH TINGGI????

















GLA bukan untuk wanita je tau.. ia juga boleh diambil oleh lelaki...

Untuk tempahan, bolehlah hubungi saya

Petherine Jimbau "Mummy Farisya & Marissa"
Shaklee Independent Distributor 951353
WA 0135457284

Saturday, 15 June 2013

Suplemen Shaklee yang disyorkan mengikut taraf kesihatan anda


TOTAL WELLNESS PROGRAM

Di bawah ini disenaraikan pelbagai suplemen SHAKLEE yang disyorkan mengikut taraf kesihatan masing-masing. Sila hubungi saya untuk keterangan lanjut

 

Anti-penuaan Vivix

Anti-Oksidan CarotoMax, Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Immune Booster NutriFeron

Set Kesihatan Si Manja Chewable Vitamin C, Omega Guard, MealShake

Students' (12 years ++) Vitalea, B Complex, Vitamin C, Omega Guard

Athma, Sinus (Resdung), Allergy, Hives (Gegata), Eczema Alfalfa, B Complex,Vitamin C

Set Gout Performance Drink, Omega Guard, Alfalfa, JHT

Set Diabetes GLA Complex, B Complex, Vitamin C, Zinc

Set Langsing Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch energy Tea Mix, Alfalfa

Set Penyusuan Vitalea, B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix

Set Berpantang Vitalea, B Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP, Omega Guard

Set Kehamilan Vitalea, B Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Set Kecantikan Kulit B Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP

Set Kesuburan Lelaki ESP, Vita-Lea, B-comp, vit C, vit E, zinc

Set Kesuburan Wanita ESP, Vita-Lea, B-comp, Vit C, Alfalfa, GLA

Set Sakit Sendi JHT, Ostematrix, Omega Guard

Kesihatan Lelaki Vitamin E, Zinc, Omega Guard

Set untukmu Wanita GLA, Ostematrix, Omega Guard

Seseorang yang tidak suka makan tablet Meal Shake, ESP, Vivix, NutriFeron

 
***** 

SET Budget

 

Ulcer Vit. E, Vit C

Badan Berangin, mabuk perjalanan, senak perut Peppermint Ginger

Kurangkan kolestrol Alfalfa, Omega Guard/Lecitin

Sakit kepala / Gastrik / Migrain Ostematrix, B-complex

Sakit gusi (gusi berdarah) Oste, Vit C

Set Kesihatan Asas Vita-Lea, B-complex

Set Kecantikan ESP, Vit E

Set Kesuburan Lelaki Vit. E, Zink

Rambut gugur Zinc

Jerawat B-comp, Vit C, Vit E

Dalaman wanita Alfalfa, Vit E


Untuk maklumat lanjut dan harga, boleh hubungi

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Nur Aisya @ Petherine Jimbau

ID No. 951353
♥ SMS/WhatsApp : 013-5457284
♥ Email : ethrine@gmail.com



Harga? Pasti yang paling istimewa untuk anda....

VITAMIN SHAKLEE : SELAMAT SECARA SEMULAJADI, TERBUKTI BERKESAN SELAMA LEBIH 50 TAHUN



Saya paling suka kata-kata yang mengatakan bahawa "Mencegah adalah lebih baik dari merawat".. jangan sudah terhantuk baru tengadah...

Di Shaklee, ketulenannya terjamin dan produk-produknya sentiasa berkesan, sentiasa selamat dan sentiasa mesra alam.

Kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang indah. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat. Marilah kita alami rasa sihat semulajadi dengan nutrisi Shaklee :)

1) VIVIX
  • revolusi terbaru dalam pemakanan polifenol - memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA
  • manfaat : PERLINDUNGAN ANTIOKSIDAN, MENYOKONG SISTEM IMUN, MENYOKONG KESIHATAN JANTUNG, MENYOKONG FUNGSI KARDIOVASKULAR, MENYOKONG KESIHATAN OTAK, MENYOKONG KESIHATAN SENDI, MENGGALAKKAN KESIHATAN KESELURUHAN DAN TONIK ANTI-PENUAAN SERTA ANTIKANSER.
  • sesuai utk : kencing manis, cyst, darah tinggi, jantung, alergik, hilangkan ketagihan merokok,  gout, warga emas, pesakit kanser (diambil selepas berhenti dari kemoterapi)


2) NUTRIFERON
  • 'immune booster'
  • Manfaat: MENGUKUHKAN SISTEM IMUN, MENGURANGKAN INFEKSI OLEH PESAKIT-PESAKIT HEPATITIS B & C, MELAMBATKAN PENUAAN, MELINDUNGI INFLUENZA, MELAWAN KANSER DAN TUMOR

3)ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
  • Untuk tenaga segera
  • protein lengkap (9 asid amino)
  • kurangkan paras kolestrol dalam darah, menyokong kesihatan jantung dan prostat, untuk kulit bermasalah serta untuk kulit berseri dan anjal

4)VITA-LEA (multivitamin)
  • mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral
  • membantu mengekalkan kesihatan yg baik
  • mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu
  • mengandungi kalsium, fosforus dengan vit c dab D untuk kesihatan tulang dan gigi
  • biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh

5)VIT-C 500MG (SUSTAINED RELEASED)
  • perlepasan perlahan-lahan bagi menjamin penyerapan
  • Bio-flavonoid C complex
  • manfaat : meningkatkan sistem kekebalan tubuh, anti-oksidan, meransang pembentukan kolagen kulit, meningkatkan fungsi metabolik tubuh

6)B-COMPLEX
  • mengandung 8 jenis Vitamin B
  • untuk pesakit anemia, kurang selera makan, tekanan darah rendah
  • kawal stress, migrain
  • lelaki/wanita yang selalu letih lesu
  • sangat sesuai kepada pelajar / pekerja / ibu mengandung, menyusu dan berpantang

7)OSTEMATRIX CALCIUM
  • Formulanya mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vit D, zinc, kuprum, manganes & boron. Nutrien2 ini perlu di ambil bersama2 utk penyerapan oleh tubuh & mhalang endapan sesetengah mineral
  • manfaat utama :kuatkan tulang, baiki kekejangan & kebas2, baiki hiperaktiviti perut & gastrik, baiki mslh sms haid, baiki mslh pitam, sakit kepala, jantung bdebar, gementar

8)ALFALFA
  • raja segala tumbuhanmengandungi lebih daripada 40 jenis zat untuk kesihatan
  • manfaat : mencuci hati, darah & usus - alfalfa adalah mknn beralkali yg bole kembalikan badan yg berasid, menghilangkn toksin dari badan, menyingkirkn lemak & kolestrol, melegakan sembelit, buang angin dlm bdn, melawan alahan - utk baiki masalah kulit & hidung sensitif, kurap, bau bdn, ulat air, bantu mslh phadaman & pencernaan, mcuci buah pinggang & kencing kotor, btindak spt kacip fatimah kpd isteri, memulih urat slps bersalin, mama 'milk booster', melawan tumor, merawat mslh keputihan, memberi kelegaan sms haid, melegakan sakit sendi & belakang, bagus utk alergi, ekzema, merawat asthma, meningkat stamina suami

9)VITA-E
  • mengandungi 'd-alpha tocopherols' - vitamin E asli
  • mengandungi selenium  (sejenis mineral) untuk sinergi
  • sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak, prostat disamping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan
  • untuk kulit berjerawat, resdung, ekzema, kulit kusam
  • membantu meningkatkan kesuburan  lelaki dan wanita, percepatkan baik luka

10)CAROTOMAX
  • menguatkan sistem imun dan membantu mengekalkan kesihatan badan secara umum dalam jangka masa panjang serta kesihatan mata, jantung, kulit, peparu, prostat dan serviks secara khasnya
  • memperbaiki kesihatan retina mata dan dapat mengurangkan masalah rabun
  • menolong mengawal katarak

11)GARLIC
  • meningkatkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah normal serta tahap kolestrol apabila diambil sebagai sebahagian daripada diet harian.
  • menggabungkan faedah kesihatan bawang putih dengan faedah antioksidan spearmint dan rosemary
  • antibiotik semulajadi

12)LECITIN
  • mengandungin kolina dan inositol yg mana kolina untuk kecerdasan minda, meningkatkan kesihatan otak, hati, sistem kardiovaskular dan pembiakan manakala inositol membantu 'even distribution of body fat'
  • untuk mengurangkan berat badan (pecahkan lemak/kolestrol)
  • melancarkan edaran darah di pembuluh darah

13)OMEGA GUARD
  • mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dlll selain baik untuk membantu tumbesaran & perkembangan otak dan memori serta meningkatkan sistem imun terutamanya dikalangan kanak-kanak
  • sangat sesuai diambil oleh orang dewasa yang mempunyai masalah sakit tulang, kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi, insomnia, gout dll.
  • membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari, mencegah penyakit saluran darah & strok, meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru- membaiki alahan kulit, bronkitis, lelah, hepatitis & penyakit buah pinggang
  • juga disarankan kepada ibu mengandung pada kehamilan trimester 2 & 3 kerana DHA penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkmbangan otak janin dalam kandungan. 
  • utk para pelajar.. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran

14)GLA COMPLEX
  • sejenis asid lemak omega-6 yg digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yg membnatu badan mengawalatur proses badan yang normal
  • untuk masalah haid yang tidak teratur, senggugut, kulit berjerawat dan kusam, rambut gugur, ekzema
  • melegakan sakit sendi, kawal kolestrol, kencing manis dan darah tinggi
  • meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita

15)ZINK
  • meransang tindakan bg 100 enzim iaitu bhn2 yg menggalakkan reaksi biokimia dalam tubuh. Ia merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yg baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.
  • manfaat : Penyembuhan luka : zink menggalakkan sintesis kolagen yg seterusnya membantu dalam penyembuhan luka, Kesihatan prostat (kelenjar dalam sistem reproduksi lelaki) : zink penting dlm menanggani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran prostat dan menjadikannya terdedah kpd cancer. Ia juga penting bagi penghasilan sperma yg sihat, berkualiti dan penting bagi pasangan yang inginkan cahaya mata, Botak : Pengambilan diet yg mengandungi zinc amat diperlukan untuk masalah ini. Ia membantu dalam menguatkan kutikel rambut, Jerawat : Zink penting untuk memadamkan jerawat dari kulit. Ia berkaitan dengan sintesis kolagen yg membantu dalam menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yg sihat, Kehilangan tulang : terjadi apabila tulang lemah dan rapuh. Zinc adalah komponen hydroxypatite iaitu garam & membuatkan matriks tulang menjadi kuat dan keras, Buta malam : memperbaiki penglihatan, Antioksida

16)PERFORMANCE DRINK
  • terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air. Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.
  • Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat kami dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
  • terbukti mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul), memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.


17)MEAL SHAKES
  • mengandungi 19 vitamin utama dan mineral tambahan
  • kaya dengan sumber kalsium dan protein
  • sumber terbaik serat pemakanan
  • amat diperlukan oleh kanak-kanak untuk membesar, kuat dan sihat
  • adalah pilihan protein soya terbaik anda
  • tanpa pengawet, pewarna dan perasa tiruan
  • untk anak yg kurang selera makan, kerap selesema, demam, batuk
  • untuk anak sembelit, asma, ekzema
  • untuk pelajar yang selalu letih / kurang perhatian dalam kelas
  • untuk individu yang kurang berat badan
  • Sesuai untuk seisi keluarga termasuk kanak2, pelajar, ibu mengandung, para atlet, vegetarian, pesakit, orang yg sibuk bekerja atau orang yg selalu mengambil makanan segera.
     

18) COLLAGEN POWDER

  • anti-penuaan - mengurangkan liang-liang pori dan kedutan
  • melembap, melicin, menganjal, mencerahkan kulit
  • menegang payudara
  • kesihatan sendi, mata dan tulang

19) CINCH SHAKE MIX (cafe latte, coklat atau vanilla)
  • campuran proprietari protein dengan leusina yg bebas laktos, rendah glisemik dan daripada soya bukan GMO
  • sgt enak dan berkhasiat
  • diperkaya dengan leucine bagi mengekalkan otot semasa menurunkan berat badan
  • kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
  • tinggi serat dengan enam gram setiap hidangan

20) CINCH ENERGY TEA
  • teh eksotik putih, merah dan teh hijau Matcha (teh hijau bagi istiadat ulung Jepun)
  • memberi tenaga semulajadi dan rasa yg enak
  • ditambah dengan taurina bg meningkatkan tenaga dan ketahanan badan
  • tanpa gluten, tidak mengandungi perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis

21)DTX COMPLEX
  • tonik hati
  • menolong memelihara aliran hempedu
  • menolong fungsi tubuh toksik

22) PEPPERMINT GINGER PLUS
  • melegakan rasa mual dan loya, sakit kepala, migrain, angin dalam badan, asma, batuk, selesema
  • membantu mengurangkan masalah senak perut

23) JOINT HEALTH TABLET
  • meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan
  • membina tulang rawan dan lender bagi melincirkan sendi
  • memberi kekuatan dan struktur sendi
  • untuk sakit tulang dan sendi


untuk maklumat lanjut dan harga, bolehlah pm saya di FB Petherine Jimbau atau WA 0135457284
 

    I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
    Nur Aisya @ Petherine Jimbau

    ID No. 951353
    ♥ SMS/WhatsApp : 013-5457284
    ♥ Email : ethrine@gmail.com



    Harga? Pasti yang paling istimewa untuk anda....



Wednesday, 29 May 2013

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate

 
 
Tidak bertosik, Membersih secara Semulajadi

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.


Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah

  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang berkesan untuk menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tidak kira di dalam atau di luar rumah
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H² dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
  • Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan

Sesuai untuk sebarang permukaan yang boleh dicuci sama ada di dalam atau di luar rumah:

  • Dinding
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu
  • Perabot (Sila pastikan anda tidak menggunakannya bagi membersihkan akuarium atau bekas cecair pencuci cermin)

Tahukah Anda?

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.


Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.

Cara penggunaan untuk kesan lebih memuaskan

Dapur, perkakas dapur, perabot, benda-benda yang diperbuat daripada kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi
Campurkan ¼ sudu teh dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean

Periuk, besen dan pinggan mangkuk
Campurkan ½ sudu teh dengan 1 gelen air

Tingkap dan cerminCampurkan 1-2 titik dengan 16 auns air ke dalam penyembur Get Clean

LantaiCampurkan 1 sudu teh dengan 1 gelen air

Kain benang biri-biri, nilon dan fabrik berkualiti tinggi
Campurkan ½ sudu teh dengan sebesen air suam

Perbezaan Shaklee
Selamat

  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan

  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam

  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan


Untuk tempahan, hubungi saya

Mummy Farisya & Marissa
SID951353
0135457284

Get Clean Water "Untuk air minum yang selamat - mampu menyingkirkan kandungan plumbum dan pelbagai bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung dalam air"

Get Clean® Water Pitcher

 

MEMPERKENALKAN GET CLEAN® WATER



Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multi-paten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean® Water merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Air yang lebih bersih dan sihat ataupun bumi yang lebih bersih dah sihat
Sudah tentu kita boleh menikmati semuanya!
Menandingi Jenama Terkemuka yang Lain!
• Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!
• Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!
• Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
• Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

Pilihan Bijak!
• Hanya beberapa sen bagi seliter air
• Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
• Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik
• Ringan dan mudah dibawa
• Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak

KEISTIMEWAAN SHAKLEE

SELAMAT: “Menyingkirkan kandungan plumbum” dan banyak bendasing lain
Get Clean® Water ini berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.

PILIHAN BIJAK: Menjimatkan Kos
Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: Lebih banyak air bersih pada setiap masa
Get Clean® Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.

MESRA ALAM:
Memelihara alam sekitar
Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

Sumber maklumat : Shaklee Malaysia


Nak beli .. mai hubungi saya jangan malu-malu...

Mummy Farisya dan Marissa
SMS/WA 0135457284