Bagaimana nak Order?

1. Buat pesanan sama ada melalui SMS/WA/Pm ke FB Petherine Jimbau.

2. Buat pembayaran melalui Maybank2u. Pesanan anda akan dipos oleh pihak Shaklee dengan kos pengeposan Flat Rate RM20.

3. Cash On Delivery secara PERCUMA (tanpa caj penghantaran) bagi sekitar Kingfisher, Inanam, Menggatal, Indah Permai dan UMS. Selain kawasan ini, caj penghantaran akan dikenakan mengikut kawasan.

Tuesday 23 July 2013

Rawat migrain sebelum menjadi parah!

Anda selalu sakit kepala? Tak semua sakit kepala mempunyai kaitan dengan migrain...Tapi, ramai orang selalu berprasangka bahawa migrain sebagai sakit kepala biasa. So dorang rawat spt merawat sakit kepala biasa..

Tahukah anda, migrain boleh membawa kepada serangan sawan, strok dan serangan teruk yang menyebabkan lumpuh!


Migrain adalah kesakitan yang teramat sangat yg berupa denyutan disebelah kepala dan sering diikuti dengan perasaan mual, ingin muntah, tidak tahan kepada bunyi yg kuat dan cahaya yang terang. Ia terasa seperti ditusuk dengan jarum pada sebelah kepala dan merebak ke bahagian hidung dan sekitar mata. Selalunya ia berlanjutan dari beberapa jam ke beberapa hari.

Sakit kepala biasa pula berbeza kerana ia menyerang pd bahagian kiri dan kanan kepala. Ia selalu dikaitkan dengan penat, stress, tekanan emosi, badan kurang sihat dan sinus.

Cara elak migrain :HINDARKAN : -Memakan makanan yang mengandungi thyramine seperti keju
-Makanan yang mengandungi monosodium glutamate (MSG)
-Elakkan bau yang busuk, bunyi bising dan asap rokok
-Minuman yang mengandungi kafein berlebihan
-Stress dan tekanan
-Jadual tidur yang tak tetap
-Menundakan waktu makan dan biar perut kosong terlalu lama .

Makanan yg sesuai untuk pesakit migrain?
* telur : kerana kaya dengan Omega 3 yg dikatakan amat baik untuk merawat migrain
* kekacang : kerana mengandungi magnesium. Tahukah anda bahawa kekurangan magnesium dlm badan boleh menyebabkan migrain. Selain itu, magnesium juga dikatakan berkesan utk menenangkan fikiran yg berada dlm keadaan tegang ketika tengah diserang migrain.
* susu : riboflavin atau vitamin B2 berfungsi membentuk sel darah merah, antibodi dlm tubuh dan membantu menukarkan karbohidrat kepada tenaga kerana kekurangan tenaga dikatakan salah satu punca migrain!
* bayam : kaya dengan magnesium
* salmon : tinggi kandungan Omega 3

Cadangan suplemen untuk migrain? Tentu anda sudah dapat teka kan.. Ya, sudah pastikan suplemen asas untuk migrain ialah Ostematrix calsium dan Vitamin B compleks.

Ostematrix calcium (mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, kuprum, mangan dan boron)
* kalsium bukan sahaja penting dalam membina tulang dan gigi, malah ia juga membantu memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas, meringankan stress, memperbaiki masalah haid, pengalkalian tubuh dan juga memperbaiki hiperakiviti perut dan gastrik.
* magnesium pula penting metabolisme kalsium. Ia membantu mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu penyebab migrain. Terdapat kajian dibuat keatas magnesium dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
* vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Ketiadaan unsur vitamin D dalam suplemen kalsium akan menyebabkan penghasilan batu dalam ginjal atau pundi kencing. Maka, berhati-hati ketika memilih suplemen kalsium di luar!

Vitamin B compleks
* Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B compleks Shaklee yang lengkap ini bukan sahaja mengurangkan risiko migrain malah boleh mencegah anda  daripada penyakit-penyakit spt depresi, strok dan sebagainya
* Vitamin ini juga memastikan kesihatan fungsi saraf dan sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

Actually, pengambilan Ostematrix calsium dan Vitamin B compleks adalah suplemen asas untuk pesakit migrain. Tapi, sekiranya inginkan hasil yang terbaik, dicadangkan pengambilan Omega Guard.

Omega Guard
* Omega guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen didunia yang mengandungi rangkaian spektrum 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
* Omega guard penting dalam mencegah penyakit saluran darah dan strok. Ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher dan sakit kepala.
* Disamping itu, omega guard juga bermanfaat untuk merawat penyakit sendi, gout, osteoathritis, rheumatoid athritis, asma, kanak-kanak autisme, mengurangkan level Homocysteine dikalangan pesakit kencing manis, menterbalikkan rintangan insulin, menghalang pembentukan batu karang dan sebagainya.

Jagalah kesihatan anda! Gunakan hanya yang semulajadi.. Badan sihat minda cergas...ANDA MASIH BELUM TERLAMBAT

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya:

Mummy Farisya dan Marissa
SID951353
ethrine@gmail.com
WA: 0135457284

1 comment:


  1. Artikel yang menarik mengenai cara merawat sakit kepala migrain dengan mengamalkan produk-produk tertentu Shaklee. Kebanyakan kes migrain memerlukan pesakit mendapatkan khidmat doktor untuk melegakan sakit kepala. Walau bagaimanapun, penyakit migrain boleh dicegah sekiranya kita menjaga kesihatan kita dengan betul seperti mendapat rehat yang cukup, mengamalkan senaman rutin dan menjaga diet kita.

    ReplyDelete