Bagaimana nak Order?

1. Buat pesanan sama ada melalui SMS/WA/Pm ke FB Petherine Jimbau.

2. Buat pembayaran melalui Maybank2u. Pesanan anda akan dipos oleh pihak Shaklee dengan kos pengeposan Flat Rate RM20.

3. Cash On Delivery secara PERCUMA (tanpa caj penghantaran) bagi sekitar Kingfisher, Inanam, Menggatal, Indah Permai dan UMS. Selain kawasan ini, caj penghantaran akan dikenakan mengikut kawasan.

Wednesday 15 May 2013

Gout dan Shaklee


Penyakit Gout ialah salah satu bentuk artritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi. Lazimnya gout menyerang ibu kaki dimana ia menjadi merah, panas, bengkak dan rasa sakit. Gout juga boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Pengumpulan asid urik ini boleh dilihat melalui kulit akibat pembentukan benjolan kecil yang dipanggil ‘tophi’.
Punca gout disebabkan oleh peningkatan asid urik di dalam darah. Jika peningkatan asid ini tidak disekat, ia akan membentuk “kristal asid urik” pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan kesakitan pada sendi yang mengakibatkan sendi-sendi menjadi sakit, bengkak dan inflamasi.

3 gejala gout yang selalu berlaku tiba-tiba dan menyakitkan:
  1. sakit sendi yang teruk - gout umumnya sakit di kaki, tetapi boleh menyerang kaki, pergelangan kaki, lutut, tangan atau pergelangan tangan. Sakit yang paling sengit biasanya berlaku 12-24 jam dan berasa seperti dicucuk oleh berjuta-juta jarum merah panas.
  2. lingering sakit - sakit kurang teruk berlaku dalam tempoh beberapa hari atau beberapa minggu
  3. keradangan - sendi menjadi bengkak, merah dan sangat lembut
Rawatan awal utk pesakit gout adalah ubatan yg bersifat anti-imflammatory seperti colchicine, nonsteroidal anti-inflammatory drugs (NSAIDs), atau intraarticular glucocorticoids, di mana ia berfungsi untuk mengurangkan keradangan sendi.
Rawatan utama pesakit gout adalah sejenis dadah allopurinol (xanthine oxidase inhibitor) di mana ia bertindak mengurangkan pengahasilan asid urik dan meningkatkan pengeluaran asid urik melalui air kencing

Untuk jangkamasa panjang pula, pesakit gout juga dinasihatkan utk mengurangkan pengambilan makanan yang tinggi kandungan purin seperti organ dalaman (hati, paru2, otak), makanan bercengkerang (kerang, udang, ketam), ikan bilis, ikan kembung dan sardin. Pengambilan cecair yg banyak seperti air kosong juga amatlah digalakkan dimana ianya dapat mencairkan dan membantu proses penyingkiran asid urik dari badan

*******

Bagi mencegah dan mengurangkan gout,  suplimen Shaklee yang dicadangkan adalah seperti berikut:

Set 1 : Asas
Alfalfa + Omega Guard

Set 2 : Lengkap
Alfalfa + Omega Guard + Performance Drink + Joint Health Tablet

Dimana;

Performance Drink (PD) – untuk atasi dehidrasi badan supaya asid urik boleh sentiasa diproses keluar.

Alfalfa – alfalfa untuk detox dgn pengambilan air yang banyak atau dgn bantuan PD (bagi  yang kurang minum air).  Ia juga menghasilkan reaksi alkali dalam darah serta merupakan sumber potasium yang baik

Omega guard – mengelakkan radang sendi serta mengurangkan kesakitan radang gout

Joint Health Tablet - memberi keselesaan kepada sendi


p/s: Minum 3 L air kosong sehari untuk mengeluarkan asid urik.


Sebarang pertanyaan dan tempahan boleh hubungi saya



I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Nur Aisya @ Petherine Jimbau
ID No. 951353
♥ SMS/WhatsApp : 013-5457284
♥ Email : ethrine@gmail.com
Harga? Pasti yang paling istimewa untuk anda....


No comments:

Post a Comment