Bagaimana nak Order?

1. Buat pesanan sama ada melalui SMS/WA/Pm ke FB Petherine Jimbau.

2. Buat pembayaran melalui Maybank2u. Pesanan anda akan dipos oleh pihak Shaklee dengan kos pengeposan Flat Rate RM20.

3. Cash On Delivery secara PERCUMA (tanpa caj penghantaran) bagi sekitar Kingfisher, Inanam, Menggatal, Indah Permai dan UMS. Selain kawasan ini, caj penghantaran akan dikenakan mengikut kawasan.

Wednesday 10 July 2013

Jom buang toksin sekarang!!

Mungkinkah ada 8 kilo toksin dalam badan kita?


Adakah anda berbadan besar? Atau adakah anda bertubuh kurus?
Sebenarnya toksin ni tak kira sama ada berbadan besar atau kurus..

Toksin dalam tubuh manusia terjadi akibat pencemaran terutamanya pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa spt racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian. Ini semua kita tak dapat elak, melainkan kita tanam sendiri sayur dan menternak ayam, ikan dan sebagainya.

Tambah parah lagi, apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, bahan tambahan dan sebagainya. Ini semua punca toksin dalam badan.

DAN inilah sebabnya terjadi pelbagai penyakit seperti tumor, kanser, migrain dan sebagainya. Fakta daripada pelbagai kes penyakit mendapati bahawa hampir 90% punca penyakit adalah disebabkan oleh toksin. dan mulut kita sentiasa memberi ruang untuk toksin masuk ke dalam badan kita!!!

Di dalam sistem fisiologi tubuh, apabila seseorang itu sakit, badan sedang berusaha utk menyingkirkan sisa-sisa buangan, mukus dan toksin yang menghalang fungsi tubuh.

Kesan kemudaratan toksin kepada tubuh

Jika badan terlalu berasid serta berlaku proses penapaian dalam usus, ia akan meningkatkan lagi kandungan toksin. Toksin tersebut akan diserap dan melekat dalam darah yang menyebabkan terjadinya pelbagai masalah kesihatan atau penyakit. Antara penyakit yg diakibatkan oleh tindakbalas toksin dalam darah:

1)penyakit kulit - berlaku apabila toksin cuba keluar melalui kulit. Ia menyebabkan jerawat, furunkel dan lain2

2)tumor - berpunca daripada bahan buangan bertoksin yg berkumpul dipelbagai tisu badan

3)demam - proses semulajadi badan untuk membersihkan diri sendiri. Apabila sel darah putih menentang toksin dalam badan, kada metabolisme semakin cepat dan mengakibatkan tubuh menjadi demam.

4)penyakit jantung dan darah tinggi - toksin menjejaskan kelancaran perjalanan darah. Ia menyebabkan jantung bekerja lebih kuat untuk melancarkan perjalanan darah yang melalui saluran yang tersumbat. ia akan mengakibatkan pembesaran jantung, sementara tekanan ke atas saluran tersumbat akan mengakibatkan tekanan darah tinggi.

Pernah tak anda terfikir, bagaimana rupa dan keadaan dalam usus kita.. Lihat video ini




Apa itu detox dan kenapa ia penting?

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/suplemen diserap dengan lebih optimum dan sempurna.

Tanda-tanda toksin berlebihan adalah

1)Sering letih dan lesu
2)Lemah daya tumpuan dan daya ingatan
3)Sering alami sembelit atau cirit birit
4)Timbulnya jerawat dan bintik hitam
5)Berat badan naik (dan juga susah nak turun)
6)Keguguran rambut dan kuku mudah rapuh
7)Sering alami sakit pada leher, kepala, bahu dan tengkuk
8)Cepat marah dan mudah murung
9)Sering sakit pada bahagian tulang belakang, pinggang dan sendi

Simptom2 ini menunjukkan tahap toksin badan yang sangat tinggi, dan untuk itu, anda digalakkan untuk melakukan proses detox.

Selain daripada itu, adalah disarankan bahawa sesiapa yang baru memulakan program pemakanan kesihatan bersama Shaklee ataupun mana2 suplemen yang lain, agar anda detox terlebih dahulu supaya badan dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kalau tidak, rugi saja ambik suplemen mahal2 tapi suplemen tersebut tidak dapat diserap sepenuhnya dek kerana toksin ini...

Tahukah anda, kita boleh menjalani detoks semulajadi dengan pengambilan produk Shaklee!!!
Ia dijamin keselamatannya tanpa syarat dan juga sentiasa mesra alam.

Antara suplemen Shaklee yang disyorkan untuk detoks ialah ALFALFA & HERBLAX

1)Alfalfa - Pencuci Keseluruhan Tubuh!!

Dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan dan merupakan tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrisi. Ia membantu detox hati, darah dan usus. I juga tumbuhan yang sangat beralkali dan membantu meneutralkan badan yang berasid.

Alfalfa adalah dikenali sebagai agen diuretik, pembersih badan dan penyahtoksin. Ia merangsang aliran hempedu dan membuang unsur mineral bahaya dari tubuh. Ia juga membantu melindungi dari radiasi dan mengawal bau badan. Sebenarnya ada banyak lagi manfaat alfalfa!! Sungguh hebat!!

2)Herblax (detox usus)

Herblax direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semulajadi badan. Ia secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekan masa transit dan mengelakkan penyerapan toksin.

Mari mulakan langkah awal untuk mencegah penyakit dengan menyingkirkan toksin secara semulajadi dan tidak semata-mata mengawal sebarang penyakit dengan ubat sahaja.

Jom bersihkan badan kita dari toksin!!

Mummy Farisya & Marissa
SID 951353
WA 0135457284

No comments:

Post a Comment