Bagaimana nak Order?

1. Buat pesanan sama ada melalui SMS/WA/Pm ke FB Petherine Jimbau.

2. Buat pembayaran melalui Maybank2u. Pesanan anda akan dipos oleh pihak Shaklee dengan kos pengeposan Flat Rate RM20.

3. Cash On Delivery secara PERCUMA (tanpa caj penghantaran) bagi sekitar Kingfisher, Inanam, Menggatal, Indah Permai dan UMS. Selain kawasan ini, caj penghantaran akan dikenakan mengikut kawasan.

Monday 24 June 2013

Rawat asma dan lelah anak anda dengan vitamin shaklee


Penyakit asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas. ini adalah kerana ketika pesakit diserang asma, keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol didalam peparu menjadi sempit.

Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas dan sukar utk bersenam. ketika otot mengejang, saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan. apabila ini terjadi, paru-paru akan kehilangan udara dan pesakit boleh pengsan.

Pembengkakan pada saluran udara bronkiol menyebabkan kesukaran bernafas untuk pesakit asma

Meskipun asma tidak boleh diubati, ia boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan rapi

walaupun ia tidak berjangkit, asma boleh diwarisi, dimana anak2 kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi


Asma dikalangan kanak2

Menurut kajian, jumlah kanak-kanak yang mengidap asma semakin meningkat dan selalunya akan sembuh apabila usia meningkat hingga 12-13 tahun. kira-kira 50-60% akan sembuh apabila mencapai usia 20-25 tahun manakala 20% akan mendapat asma berterusan.

Pencetus biasa serangan asma ialah:
  1. alahan hidung spt habuk, debunga, spora kulapuk, epitalial binatang peliharaan
  2. udara sejuk
  3. senaman
  4. jangkitan sistem pernafasan
  5. tekanan emosi
  6. aspirin dan ubat seumpamanya

Suplemen untuk asma

Antara ubatan yang biasa dicadangkan untuk merawat asma adalah steroid. tapi kita tahu steroid memberi kesan sampingan dalam jangka masa panjang. Untuk makluman, kandungan omega-3 mampu bertindak seperti steroid tapi ianya tidak akan memberi kean jangka panjang. kajian juga menunjukkan mereka yang menghidap penyakit yang berkaitan dengan inflamasi spt asma mempunyai kandungan omega-3 yang rendah

Kajian klinikal University of Maryland Medical Center menunjukkan 29 kanak2 asma yang diberi makan minyak ikan yang kaya dengan EPA dan DHA selama 10 tahun didapati mampu mengurangkan simptom asma berbanding kanak2 yang mengambil placebo.

Kajian penyelidik Jepun keatas 32 pesakit COPD (chronic obstructive pulmonary disease) yang diberi suplemen omega 3 mendapati selepas setiap 3 bulan tahap kesihatan mereka semakin baik berbanding mereka yang tidak diberi omega 3

PENYELIDIK MENCADANGKAN SOKONGAN NUTRISI YANG MENGANDUNGI ASID LEMAK OMEGA-3 ADALAH SELAMAT DAN PRAKTIKAL UNTUK MERAWAT MASALAH BERKAITAN PEPARU DAN PERNAFASAN

Bagaimana Shaklee Omega Guard membantu mengatasi asma/lelah?

"Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized thst fidh oil might benefit asthma sufferers" - LiveStrong

Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan terbaik di dunia. Ia terdiri daripada 7 asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA (Eicosa Pentaenoic Acid), DHA (Docosa Hexaenoic Acid), ALA dan lain-lain.

Omega Guard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dibawah suhu rendah yang terjaga. proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega-3 yang asli dan menghilangkan pencemaran termasuk logam berat, merkuri, kadmium dan sebagainya yang terdapat didalam kebanyakkan jenis ikan.

Omega Guard juga 50% lebih pekat dari mana2 produk dipasaran.

Amalkan pengambilan Omega-3 secara konsisten. InsyaAllah ia boleh membantu meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru. Ia memberi rasa panas dan kelegaan dari dalam.


Disamping Omega Guard, Meal Shakes juga perlu kerana ia mengandungi multivitamin, mineral serat dan protein. Kanak-kanak yang sering jatuh sakit selalunya mempunyai antibodi yang lemah. Sel yang tidak sihat juga menyebabkan zat dari makanan yang dimakan tidak dapat diserap dengan optimum. Jadi meal shakes membnatu menghasilkan sel yang lebih sihat supaya dapat membantu menyerap nutrien, menyumbang kepada keperluan vitamin dan menampung kekurangan nutrien dari makanan harian.

Bagi yang mampu, Nutriferon (Interferon semulajadi shaklee) boleh diambil. Seperti yang kita tahu, asma dicetuskan oleh serangan alergen, makala sistem imun pesakit tidak dapat bertahan dengan serangan tersebut. Bagaimana ia membantu? Penyelidik menemui keupayaan interferon menghalang populasi sel imun yang mencetus asma. Secara semulajadi 1 kelas sel limfosit T yang dikenali sebagai T helper 2 cells (Th2 cell) membantu melindungi menentang jangkitan dengan merembeskan bahan kimia untuk meransang pembengkakan; tetapi dalam sesetengah individu, sel Th2 boleh mybbkn tindak balas alergik kepada sel normal yg tidak berbahaya spt pencemar dan debungan. Apabila sel Th2 menjadi reaktif kpd tersebut, ia mencetuskan semua proses pembengkakan yang biasa terhadap pesakit alergi spt asma dan ekzema.



Journal of Immunology mencadangkan interferon digunakan utk terapi pesakit asma. Interferon akan menghalang pembentukan sel Th2 dan kestabilannya dengan memberhentikan perembesan asthma causing chemical lalu memberhentikan simptom asma.



Jadi dapatkan sekarang! Berikan yang terbaik untuk anda dan anak anda! Anak kita bergantung kepada kita untuk membuat pilihan yang betul.

Untuk tempahan, bolehlah hubungi saya

Mummy Farisya & Marissa
SID 951353
WA 0135457284

2 comments:


  1. Info yang menarik. Sememangnya pengambilan Vitamin C, minyak ikan Omega-3 dan zat zink mempunyai bukti saintifik untuk merawat penyakit yang berkaitan alahan seperti lelah, rhinitis dan ekzema.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete